Dálnice D4

První český PPP projekt v oblasti dopravní infrastruktury postavený v rekordním čase s mimořádným důrazem na bezpečí a udržitelnost. To všechno se propojilo v nové dálnici D4.

Během rekordních 3 let a 8 měsíců společnosti ze Skupiny VINCI Construction CS postavily novou 32 km dlouhou část dálnice D4 mezi Příbramí
a Pískem. Současně jsme rekonstruovali 16,5 km stávající D4. V době nejvyššího nasazení na stavbě pracovalo až 1500 lidí a 600 strojů denně.

ABY CESTA BYLA HRAČKOU 

Cesta z Prahy do Písku vedla ještě loni přes nebezpečné křižovatky
a středem několika obcí. Díky dálnici, kterou jsme postavili jako první PPP projekt v České republice, dnes řidiči celou trasu projedou bez zastávky za necelou hodinu a půl. 

Na D4 také vzniklo celkem 40 mostů s odlišnými konstrukcemi i určením. Při délce nově vznikající dálnice 32 kilometrů tak vlastně na každý kilometr trasy připadá nejméně jeden most.  

Dálnice podstatně zkrátila spojení mezi Prahou a jižními Čechami. Cesta je bezpečnější a výrazné úlevy se dočkala řada obcí zatěžovaných intenzivní dopravou na původní silnici I/4. 

Zkratka PPP vychází z anglického spojení Public Private Partnership a označuje spolupráci státního a soukromého sektoru. V případě dálnice D4 koncesionář Via Salis, za kterým stojí firmy VINCI Highways a Meridiam, financoval, postavil a bude 25 let zajišťovat provoz dálnice. Stát za dálnici začal platit až po zprovoznění (17. prosinec 2024) a po skončení koncese (za 25 let) se dálnice v perfektním stavu stane jeho majetkem. 

Víte, že?

Šlo o první projekt takového rozsahu v Česku, kde byl využit informační model stavby BIM, který v digitálním prostředí shrnuje všechny činnosti související se stavbou.  Od jejího projektování, přes samotnou výstavbu, až po následný provoz, údržbu a správu. 

Lepší místa pro život