Mosty

Můžeme se pochlubit bohatou historií mostních staveb všech rozměrů a tvarů. Mnohé z nich mají nejen praktický, ale i estetický a krajinotvorný význam. A některé jsou dokonce technickými památkami.

Takový je i most na železniční trati Pňovany–Bezdružice, který se klene víc než 30 metrů nad hladinou vodní nádrže Hracholusky. Jde o jedinečnou památku z dob budování železniční sítě u nás a častý cíl výletníků. Provedli jsme jeho komplexní rekonstrukci a na most umístili netradiční zavěšenou lávku pro pěší a cyklisty.

POHODLNĚ A S VÝHLEDEM

Cesta vlakem může být nejen spolehlivým způsobem přepravy, ale i výjimečným zážitkem. Tak jako přejezd po unikátní ocelové konstrukci historického Pňovanského mostu, který přetíná řeku Mži vysoko nad hladinou vodní nádrže Hracholusky. 

Neoddělitelnou součástí historie hlavního města je Nuselský most, který byl otevřen před 51 lety. S technologickými výzvami spojenými se stavbou této dominanty se vyrovnávali odborníci z podniku SSŽ, který je dnes součástí naší Skupiny. Zajímavou stavbou z poslední doby je nový železniční most přes Labe u Čelákovic, díky němuž město získalo další přímé napojení na Labskou cyklostezku.

Cestování výrazně zjednoduší a obyvatelům uleví také nový 130 metrů dlouhý most v Týně nad Vltavou, na kterém aktuálně pracujeme, nebo most v Žiželicích. Ten je součástí obchvatu obce, přetíná údolí potoka Hutná ve výšce 30 metrů a měří dokonce 377 metrů.

Víte, že?

U obce Uhersko jsme unikátním způsobem spojili dvě poloviny dálničního mostu na D35. Nejprve proběhla výstavba obou polovin mostu podél hlavního železničního koridoru, a to bez zásahu do provozu na trati. Poté jsme otočili obě části mostu nad trať díky technologii, která byla v Česku použita vůbec poprvé.

Lepší místa pro život