Mosty
Můžeme se pochlubit bohatou historií mostních staveb všech rozměrů a tvarů. Mnohé z nich mají nejen praktický, ale i estetický a krajinotvorný význam. A některé jsou dokonce technickými památkami.
Takový je i most na železniční trati Pňovany–Bezdružice, který se klene víc než 30 metrů nad hladinou vodní nádrže Hracholusky. Jde o jedinečnou památku z dob budování železniční sítě u nás a častý cíl výletníků. Provedli jsme jeho komplexní rekonstrukci a na most umístili netradiční zavěšenou lávku pro pěší a cyklisty.
Neoddělitelnou součástí historie hlavního města je Nuselský most, který byl otevřen před 51 lety. S technologickými výzvami spojenými se stavbou této dominanty se vyrovnávali odborníci z podniku SSŽ, který je dnes součástí naší Skupiny. Zajímavou stavbou z poslední doby je nový železniční most přes Labe u Čelákovic, díky němuž město získalo další přímé napojení na Labskou cyklostezku.
Cestování výrazně zjednoduší a obyvatelům uleví také nový 130 metrů dlouhý most v Týně nad Vltavou, na kterém aktuálně pracujeme, nebo most v Žiželicích. Ten je součástí obchvatu obce, přetíná údolí potoka Hutná ve výšce 30 metrů a měří dokonce 377 metrů.




Víte, že?
U obce Uhersko jsme unikátním způsobem spojili dvě poloviny dálničního mostu na D35. Nejprve proběhla výstavba obou polovin mostu podél hlavního železničního koridoru, a to bez zásahu do provozu na trati. Poté jsme otočili obě části mostu nad trať díky technologii, která byla v Česku použita vůbec poprvé.